Ademhalen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjon Moed - WaarBenJij.nu Ademhalen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjon Moed - WaarBenJij.nu

Ademhalen

Door: marjonmoed

Blijf op de hoogte en volg Marjon

03 Oktober 2010 | Australië, Cairns

Als je ergens kunt ademhalen is het hier wel.
Het lijkt ook wel alsof dat het enige is wat je hier verplicht bent om te doen.

Voor het eerst begrijp ik daadwerkelijk wat een kakafonie is. Geen idee welke beesten er hier allemaal rondlopen, maar het zijn er veel.
En daar ben ik blij om, aangezien ik 's nachts vaak zelf degene ben die de omgeving voorzie van geluiden, alsof ik in mijn slaap de resten van Singapore nog uit mijn kiezen probeer te plukken, of mijn eerste zoen probeer te reconstrueren (en de mensen die ooit met mij geslapen hebben roepen: Amen!).
Van verstoorde nachtrust krijg ik hier in elk geval niet de schuld. Ik smak een end weg.

Het is hier werkelijk prachtig. In het vliegtuig heb ik een heel uur lang alleen maar land gezien, niks geen auto's, lichtjes, gebouwen, alleen maar natuur. Ruimte. Ik dacht: ' Ja...'

Ik dacht dat de aboriginals bijna uitgestorven waren, maar niks is minder waar. Je moet 'ze' maar eens googelen. Die mensen hebben een structuur die je nergens anders in de wereld ziet. Echt van die grove koppen. Heel bijzonder.

Het feit dat ik hier in mijn eentje naar de wc kan lopen is al een opluchting op zich.

Sinds jaren weer een korte broek dragen doet mij deugd. Hoe de mensen op de camping er over denken heb ik nog niet gevraagd.

Het wordt hier al om 18.00uur donker, waarna de campingkeuken verandert in een waar laptop paradise. Met mijn Nokia 1600 voel ik me hier een ware amateur. En alweer denk ik: gekke wereld.

Morgen vertrekken we twee dagen eerder dan gepland. In alle hostels hangen 'notice boards', waarop mensen een lift vragen of aanbieden en waar mensen hun auto proberen te verkopen. Het zijn wicked vans (met heel veel hippie kleurtjes en teksten), uit de kluiten gewassen station wagons (alleen dan zonder 3 kind gezin en golden retriever), 4-wheel drive (waarmee je echt de outback in kunt), bijna allemaal uitgerust met alles wat je maar nodig hebt als reiziger.
Pauline heeft (terwijl ik stiekem kadootjes voor Pauline kocht)een aantal mensen gebeld die een lift aanboden. Je deelt dan alleen de benzine kosten. Toch goedkoper dan zelf een auto kopen.
Hier kunnen ze het leuker en makkelijk maken. Wrrrrauuuuuw.

We hebben vanochtend koffie gedronken met twee Franse meiden, Jenny en Mathil de of da, waarmee we morgen, samen met nog een Duits meisje de Eascoast af gaan tot aan Melbourne, waar we op 24 november het vliegtuig naar de Outback (Alice Springs) pakken.
Het voordeel van de vans is dat er overal gratis campingplaatsen zijn waar je gewoon kunt overnachten, vaak met BBQ plek.
Jenny en Mathilde hebben 2 vans, dus voor mijn gevoel gaan we nu echt beginnen.
Stiekem hoop ik zelf ook nog te mogen rijden, niet in de laaste plaats om mijn eigen rode liefde even te vergeten.

Vanavond vieren we de verjaardag van Pauline. We gaan op z'n backpackers uit eten samen met Ajaan (Arjan) die ons vergezelgd heeft de afgelopen dagen.
Morgen worden we om 09.30 opgehaald en na ontbijt bij de Lagoon (zwembad aan de zee, je kunt niet zwemmen in de zee vanwege de krokodillen) vertrekken we richting de eerste watervallen.

Langzaam krijg ik zelfs plezier in het lezen van kaarten (moet hem nog wel een aantal keer ronddraaien voor ik door heb hoe ik nou echt moet lopen), en weet ik ondertussen ook waar ik me bevind op de wereld.

Het enige stomme is het weer. Raining season zou eigenlijk later pas moeten beginnen maar het regent hier echt de hele dag door. Iedereen vertrekt ook nu zo'n beetje om het betere weer op te zoeken.
Ook ik heb daar zin in, want helaas hebben we vanwege het weer nog niet zoveel van de omgeving kunnen zien. Maar goed, we hebben nog even.


Heerlijk leven.
Natte kleren.
Droge tent.
Oploskoffie. Oploskoffie. Pff.

Lieve mensen thuis.








  • 03 Oktober 2010 - 09:31

    Matthijs:

    Hee, mooie verhalen...jammer dat de koffie nog steeds slootwater is. leuk om te lezen hoe je zo geniet van alles!

  • 03 Oktober 2010 - 09:31

    Matthijs:

    Hee, mooie verhalen...jammer dat de koffie nog steeds slootwater is. leuk om te lezen hoe je zo geniet van alles!

  • 03 Oktober 2010 - 14:00

    Mirjam:

    Zeer boos reageerde ik op matthijs dat ie me 4 uur later verteld dat jij een stukje hebt geschreven!!! Ik vind het helemaal mooi om te lezen! Echte avonturier die je bent! Ik ben trots! ik mail je zo!!!

    xxx

  • 03 Oktober 2010 - 18:35

    Oooohhhhh:

    CAIRNS, wat leuk..opeens zie ik het weer voor me, die lagoon...wij hebben daar ook nog gezwommen....en onze prachtige auto verkocht. Zo mooi is het daar he?? En het idee dat daar krokodillen zitten, te gek!

    Helemaal te gek hoe je zo met alles omgaat, lekker op je eigen manier!

    Smak ;-)

  • 03 Oktober 2010 - 18:36

    Dat Berichtje Net:

    was van Jac

  • 03 Oktober 2010 - 19:14

    Natasha:

    Hoi lieve Marjon,
    fijn dat je weer zo'n leuk verslagje hebt geschreven. Go You in je shorts. :)
    Ach, zolang de koffie bagger blijft, heb je iets om weer naar uit te zien als je oooooooit weer naar huis komt. Duurt nog lang.
    Dikke Knuf, Natasha.

  • 03 Oktober 2010 - 20:49

    Nichtje Michelle:

    Ahh! Heerlijk, die reisverhalen!! Geniet ervan. Op naar een degelijke espressobar! :)

  • 04 Oktober 2010 - 07:01

    Neef Joost:

    Wow, je hebt in ieder geval genoeg water voor je oploskoffie.

  • 04 Oktober 2010 - 15:29

    Daan:

    Ik dacht jij er geen zin in had om eem weblog bij te houden. Als de rest net zo leuk is als de eerste dan blijf ik ze lezen
    knuffel Daan

  • 04 Oktober 2010 - 23:02

    Leonoor:


    Wow! Wat een avontuur al! Goh je bent er, en je maakt van alles mee. Wat een gekkigheid eigenlijk he:)

    Kijk uit naar meer!

    Drink een lekker, opgelost bakkie op mij,ik doe er een op jou!

    Kus

  • 05 Oktober 2010 - 14:42

    Mokie:

    Ha lekker ding, fijne verhalen allemaal!Je geniet dus en dat is fijn te horen. Mail maar lekker veel. Kus XXXX

  • 05 Oktober 2010 - 16:17

    Kus Van Je Zus:

    Echt cool. Veel plezier!
    Love you!! xx Han

  • 06 Oktober 2010 - 20:26

    Hannah:

    snik tja..

  • 08 Oktober 2010 - 12:12

    Tante Irma:

    Heel veel plezier en hopelijk veel goede koffie toegewenst! En dat van die regen: je bent gelukkig niet van suiker....
    Kus Irma

  • 12 Oktober 2010 - 09:59

    Els:

    Hoi Marjon, bedankt dat je Pauline een leuke verjaardag hebt gegeven!!

    XXX Els

  • 13 Oktober 2010 - 17:14

    Renee:

    Zo leuk om je te lezen en met je mee te kijken in Ausssie!! Ben benieuwd naar onze volgende avonturen :)

  • 02 November 2010 - 10:42

    Marijn:

    ik krijg zin...
    (natuur leven genieten mensen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2014

Hongerige Wolf

02 April 2011

Bye Bye Blog

24 Februari 2011

Aardbeving.

14 Februari 2011

Valentijnsdag 2011

01 Januari 2011

Prettige haarwisseling !
Marjon

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 41869

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 30 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: