En toen... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marjon Moed - WaarBenJij.nu En toen... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marjon Moed - WaarBenJij.nu

En toen...

Door: marjonmoed

Blijf op de hoogte en volg Marjon

16 Oktober 2010 | Australië, Airlie Beach

Ik ga jullie een heel spannend verhaal vertellen. Of eigenlijk is het een gedicht. Een onregelmatig gedicht. Maar het rijmt wel. Om jullie tegemoet te komen.En omdat de pepernoten al in de winkel liggen.

Er waren eens twee meisjes,
die maakte samen fijne reisjes,
gingen eigenlijk gister naar Harvey Bay 12 uur met de bus,
maar ze hadden vriendjes gemaakt met de uitcheckbewaker dus,
ze bleven nog wat hangen in de keuken,
om de camping nog wat op te leuken,
en te wachten op de bus van halluf zes,
en in de brandende zon pakte ik mijn waterfles

En toen... (en nu komt dus het spannende gedeelte)

Ineens stond voor ons een man genaamd Pete,
Hij is Australisch maar als je het uitspreekt zie je dat niet.
Hij vroeg: hey do have a car,
en ik dacht nee er staat alleen een tent dat zie je toch dus die vent is hartstikke in de war (joh)
En toen he said ik ga met mijn zeilboot naar mijn huis in Sydney,
Dus of wij zijn campervan voor 200 dollar naar zijn huis wilde rijden ik dacht die vent is gek da kan heul nie
And so it's said and so it's done,
morgen vertrekken wij met onze eigenste campervan.

Einde.

We hopen half november in Sydney aan te komen. Heerlijk. Eindelijk zelf bepalen hoe en wat en met wie en en waarom hoeft dan lekker niemand te weten.
En eigen muziek. Mensen die ooit hebben gelift met mensen die niet dezelfde muzieksmaak hebben mogen instemmend hun hoofd op en neer bewegen en daarbij een zoemende 'mmmm' laten klinken. Dank voor het begrip.


Nu volgt er een inleiding.


Wendy is de vriendin van Frank. Frank en Wendy zijn een fantastisch stel uit Schiedam met een prachtig Rotterdams accent .Ze zijn het nooit met elkaar eens. Zo'n stel waarvan je je afvraagt waarom er geen camera van Man Bijt Hond op staat. Vermakelijk. Samen met onze Duitse vrienden (voor alle details zie weblog Pauline) hebben we - ondanks dat we vrij weinig van de Whitsunday Islands hebben gezien vanwege het slechte weer - een topweek gehad hier in Airly Beach.

Maar goed Wendy. Wendy heeft zich over mij verbaasd. Ik weet vrijwel zeker dat ze mij ook vermakelijk vond, maar tijdens een eerste versierpoging van een charmante Engelse jongen sloeg zij de spijker op z'n kop (vergeet het Rotterdamse accent niet): " Jij bent ongelovelijk. Die gozert gooit al zijn charmes in de strijd en jij lijkt g#**v*&^&me wel een boomstam "
Touché.

Die avond (en dit is waar de inleiding ophoudt) ging er een wereld voor me open.
De wereld van het australische nachtleven, en vooral de mannen die zich daarin bevinden. Ik ben nog steeds aan het bijkomen.
Ik geloof dat ik zelden in verlegenheid gebracht wordt, maar na gisteravond had je mee kunnen nemen in de salade voor heel Airley Beach.
Ik wist niet dat er zoveel leuke dingen aan mij te ontdekken laat staan te benoemen zijn.

En ik dacht aan Wendy en heb toen iets gedaan wat wel eens in de richting zou kunnen komen van flirten.
Doerak die ik d'r ben.
Ik heb me laten onderdompelen in complimenten van een man die wat mij betreft rechtstreeks uit de hemel is komen vallen.

Ik weet niet wat me overkomt.

Wendy zou trots op me zijn geweest. Ware het niet dat zij nu wel met stralend weer op een boot zit op weg om Nemo in het echt te ontmoeten.
Maar ook aan land doet de zon mij goed. Het ijskonijn ontdooit.

Ik ga mijn laatste wortels verorberen.


Mam. Maak je geen zorgen.



Liefs!

  • 16 Oktober 2010 - 08:33

    Jac:

    Nou mams ik zou me wel zorgen maken ;-)

    Dit is nou PRECIES wat reizen met je kan doen. De een verandert van ijskonijn in een spingerig wiebelend konijntje en de ander leert dat er meer is dan alleen brood met kaas.

    Ik vind het hilarisch om te lezen wat je ontdekt en hoe je ontdekt. Deze reis klopt helemaal bij jou op dit moment.

    Laat je maar lekker onderdompelen in dit nachtleven. Als je dan zorgt dat " nacht" ook " dag" kan worden en ik ben benieuwd of je m snapt.

    ik namelijk niet.

    Go GIRL!!!!!!!!

  • 16 Oktober 2010 - 08:37

    Hannah:

    HALELUJA

  • 16 Oktober 2010 - 09:35

    Cock:

    Lieve Marjon,
    Gaan al deze verhalen over jou? Mijn liefste schoondochter ooit, ik ben blij dat pauline er bij is, kan ze oogje in "marjon" houden.
    Ik werd net getipt door Jac om je site te lezen. Geweldig. Ik heb geen idee waar jullie allemaal naar toe gaan en niet, maar dat het veel regent en je in een Van mag rijden en goed valt bij de mannen is me duidelijk. Ik zal de site van Pauline ook opzoeken, lijkt me voor het completeverhaal wel handig.
    Geniet ervan...oh ja....een koala zit niet in een buidel van een kangeroe!!!
    Veel liefs, Cock

  • 16 Oktober 2010 - 10:55

    Airam:

    yeah baby yeah! leuke verhalen. vet relaxed van die camper.
    en het is word met een d, niet met dt...
    x

  • 16 Oktober 2010 - 11:22

    Natasha :

    Joepdiedabbel, Marjon schreef weer een krabbel!
    Wat fijn van die van, kan je in elk geval een tijd in de bedoelde rieleksmodus.
    Ik heb je gemist (logisch) op mijn verjaardag, neem lekker een lokale chocokoek of zo van me. Knuf! Natasha

  • 16 Oktober 2010 - 11:34

    Suuz&Wouter:

    Hey Marjon,

    Vol verbazing je verhaal gelezen! Onnavolgbaar, helemaal Marjon!
    Mooi dat je geniet en nieuwe dingen ontdekt,

    we denken aan je,

    x suuz en wout

  • 16 Oktober 2010 - 12:23

    Sushi!!:

    AJAJAJAJAJ!!! joe aj sooo nohtie nohtie gul!! joe endjoj sooo mutsj,ies vellie najs toe lied... stollies al vellie folmilial toe lied fol me,sooo fannie!! Aj laik vellie mutsj. Joe soo lakkie joe ghef kempelven jesh?! Ai fainallie found jol sait, ai ken falloo joe, jesh! laf joe baj!

  • 16 Oktober 2010 - 15:46

    Anneke Peters-de Lan:

    Nichtjelief!
    Dat is g#**v*&^&me wel een -kan er geen woorden voor vinden - verhaal! Houd je prachtige koppie en watdiesmeerzij erbij en blijf genieten! "Quite an adventure" in het vooruitzicht maar ook weer heel bijzonder om die campervan naar Sydney te rijden.
    Ik blijf je in ieder geval met veel interesse en liefde volgen!
    Dikke kus van Anneke :-)

  • 16 Oktober 2010 - 20:49

    Suzanne B:

    YEAH baby

    DIKKE DIKKE PAKKERD op je bakkerd uit rotterdam -

    YEAH YEAH YEAH ik doe een vreugdedansje...

    en oowja; no worries mate... dit is precies waar je nu moet zijn.....

  • 17 Oktober 2010 - 12:45

    Leonie:

    Na steeds Paulines verhalen te hebben gelezen toch ook jouw site eens opgezocht...en wat heb ik gelachen!! Heb je de afgelopen jaren eigenlijk niet meer gesproken, maar als je avonturen lees moet ik meteen weer terug denken aan onze avonturen op het Streek. Je beschrijft alles geweldig! Ik ga dus vanaf nu 2 sites lezen, leuk!! Geniet! Liefs, Leonie

  • 17 Oktober 2010 - 15:47

    Mokie:

    GENIETEN ZOU IK ZEGGEN!!!!! MET EEN HELE GROTE GGGGGG !!!!!!
    Kus mokie XXX

  • 17 Oktober 2010 - 16:47

    Ingrid:

    Ik zet deze site direct bij mijn favorieten, enjoy!!

  • 17 Oktober 2010 - 17:29

    Jac:

    Ik lees het nu nog eens goed door en opeens denk ik heel erg:

    MAIL ME!

    Ik hou van alle smeuigheid...

  • 17 Oktober 2010 - 21:46

    Saskia:

    hahahahaha!!!!!!!!!!!!
    You go girl!!!!!!!!!!!

  • 18 Oktober 2010 - 00:43

    Mirjam :

    Goed bezig!

  • 18 Oktober 2010 - 07:57

    GJ:

    :D

  • 18 Oktober 2010 - 09:38

    Hannelore:

    Hé Marjonneke,

    Ja, laat ik ook maar eens ff reageren.
    Dus flink aan de man.. Zo Marjon kan er dus wel wat van..
    Lekker van-nen met zn 2 en ..
    misschien nog wel een leuke man mee..
    Konijnen schijnen met zn 2en het meest gelukkig te zijn..
    Dus de metafoor klopt als een trein..
    Helaas lieve -niet- meer -potentiele schoonzus in aussie ver weg..
    Lang leve een leven zonder auto pech!!

  • 18 Oktober 2010 - 10:22

    E;s:

    Wauw! Ben even stomverbaasd, heb niks te zeggen! Wauw!

  • 18 Oktober 2010 - 14:44

    Matthijs:

    heeelemaal los...hehe

  • 19 Oktober 2010 - 09:44

    Suzanne B:

    elke dag lees ik dit verhaaltje weer - en ik word gewoon BLIJER met de dag voor je...
    IK HOOR VAN JE MAATIE! je bent me er één... ik hou van je en mis je!!

  • 19 Oktober 2010 - 17:46

    Dikkie:

    slet

  • 19 Oktober 2010 - 17:47

    Dikkie:

    oja en check je ING

  • 22 Oktober 2010 - 07:49

    Sofie:

    Klinkt heel goed allemaal. Even een berichtje uit bewolkt en ook regenachtig Amsterdam. Izaak kan al boom zeggen. Dus zorg dat je niet te veel verandert. Hij houdt daar erg van en zou graag nog eens in jouw boomstamarmen slapen. Maar ja aan de andere kant: hij kan ook al bloem zeggen, dus kijk maar. Kus!

  • 25 Oktober 2010 - 10:21

    Ruud:

    haha
    Ik vermaak me uitzonderlijk goed hier achter de pc op werk! Wat een top verhalen!

  • 27 Oktober 2010 - 10:15

    Jac:

    Ik mis wat foto's.......

  • 29 Oktober 2010 - 11:47

    Arjan Olsthoorn:

    Jemig!

    Jij schrijft leuk! Maar dat moet ook wel.

    Wij hadden héél erg lekker weer net op de Whitsundays!

    Enne, een bus. Een eigen (naja een soort van eigen) bus.

    Jemig...

  • 30 Oktober 2010 - 03:55

    Marjon Moed:

    @ Ajaan: ja precies ja

  • 02 November 2010 - 10:45

    Marijn:

    haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2014

Hongerige Wolf

02 April 2011

Bye Bye Blog

24 Februari 2011

Aardbeving.

14 Februari 2011

Valentijnsdag 2011

01 Januari 2011

Prettige haarwisseling !
Marjon

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 41866

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 30 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: